Route 66 motorostúra, magyar túravezetéssel
Dátumok (minden évben egy túra indul):
2025. szeptember 13.
- 2025. szeptember 29.
"Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt." - L'Amour
A motorozás történelmének is ikonográfiájának egyértelműen USA a bölcsője. Az emlékek és kalandok minden évben visszacsábítanak ezekre a fantasztikus utakra. A hozzám hasonló motorozást imádók sehol a világon nem gurulhatnak olyan szabadon, mint az USA végeláthatatlan útjain. Nem csak végtelen számú változatos tájat járhatunk be, hanem részesei lehetünk az amerikai motoros kultúrának.
Az amerikai álom ezen az úton valósággá válik! A világ leghíresebb útjának bejárása megváltoztathatja az ember életét. Ha létezik olyan út, amely magában foglalja az USA történelmét, szokásait és kultúráját, akkor ez a 66-os főút. Az ember átutazik 4300 kilométeren, 8 államon, 3 időzónán, és egynek érzi magát a híres amerikai kalandorok közül. Itt nyílt meg az első töltőállomás, az első gyorsétterem, az első motel is, itt van a szülőhelye az 50-es évek amerikai életérzésének.
16 éjszaka szállás és motorozás az izgalmasabbnál izgalmasabb utakon... Csatlakozz a legendás 66-os út végigmotorozásához, légy részese ennek az életre szóló kalandnak!
A 66-os út a legendás út nyugatra, Kaliforniába, amely hosszú időn keresztül sok-sok szerencsevadász, nincstelen, lázadó, hippi, kalandor útja volt, akik mind tartottak valahová, az ismeretlenbe. Ma már ez a vándorlás a múlté, de az út még ugyanaz, és mi végigmotorozzuk két hét alatt, sőt a sőt a kalandvágyóbbaknak akár már New Yorkban is kezdődhet a túra!
Keresztülutazni Amerikán régóta vágya az embereknek, azonban sokáig nem volt mivel, vagy nem volt hogyan, vagy nem volt miből - sőt, egészen 1926-ig nem is volt min...
1920-ban született meg az ötlet, hogy kellene egy olyan utat építeni, amin el lehet jutni az USA keleti partjáról a nyugatira, a valóságból az álmok és ígéretek földjére.
Az építkezések elkezdődtek, és 6 év alatt megépült az első amerikai transzkontinentális autóút Chicago és Los Angeles között, amin órákig lehetett úgy haladni, hogy az ember nem találkozott forgalommal. Az ötvenes években a 66-os útból mítosz született, mára pedig már legendává vált.
Először a kalandorok és szerencsevadászok hajtottak nyugatra, majd a gazdasági válság idején a nincstelenek és nélkülözők keresték a jobb létet, a második világháború idején a katonaság használta az utat, az 50-es években mindenki arról álmodott, hogy vesz egy rózsaszín Cadillac-et (amihez elengedhetetlenül párosul A Szőke Nő), majd irány nyugat, Kalifornia, ahol kolbászból van a kerítés... A 60 - as évekre a szex, drogok és a rock & roll vonzotta a hippiket a VW minibuszokban az Angyalok Városába.
Érdekes, hogy ma már nincs összefüggő 66-os út, hivatalosan 1985-ban megszűnt, átnevezték, azonban sok-sok szakaszon tudunk még a jó öreg 66-oson gurulni és fogunk is! Az eredeti út 75 %-a járható!
A forgalom növekedése megkívánta a szélesebb, modernebb sztrádák építését, így sok helyen egyszerűen mellévarázsolták az új utakat (I55, I44, I40 stb.) - mivel hely volt ott bőven.
A régi 66-ost megtartották szervizútnak, a sztrádák már nem vezettek át a kisvárosokon és falvakon, ezért ezek folyamatosan elnéptelenedtek, nekünk azonban számos lehetőséget biztosítva ezzel a szellemvárosok megismeréséhez.
Az út 3 időzónán és 8 államon halad át: Illinois, Missouri, Kansas, Oklahoma, Texas, New Mexico, Arizona és Kalifornia.
Útközben élvezzük az állandóan változó tájat, a dinereket, az útszélén 80 éve rozsdásodó autóroncsokat, az öreg benzinkutakat, viszont internetezni is tudunk a hotelszobákban. Meglátogatunk néhány nemzeti parkot, majd az út végén megpillantjuk a Csendes-óceánt. Vigyázat: a motorozás függőséget okozhat!
Az utazás kezdete előtt fakultatív túra keretében ellátogathatunk vonattal Milwaukeeba (itt található a legendás Harley-Davidson múzeum), ehhez 1 nappal előbb kell kiutazni a jelentkezőknek.
1. nap: Budapest - Chicago, 2025 szeptember 13. szombat
Reggel indulunk egy menetrend szerinti repülőgéppel az Amerikai Egyesült Államokba. Délután érkezünk meg Illinois állam fővárosába, Chicagoba. Megpróbálunk átállni a helyi időre, amely 7 órával kevesebb az itthon megszokottnál. Az esti program egyéni fakultatív városnézés, fényképezkedünk a 66-os út kezdetét jelző táblánál, majd a Sears Tower tetejéről csodáljuk meg a megdöbbentő kilátást (104 emelet magasságból). A bátrabbak kiállhatnak az üvegerkélyre, hogy a nagy magasságból fényképezzék a hangya nagyságú autókat a mélyben. A város az észak-amerikai zene egyik fellegvára, feledhetetlen élmény várja a fáradt utazókat
2. nap: 211 km / 131 mérföld, 2025 szeptember 14. vasárnap
Ma kezdetét veszi a nagy kaland!
Reggel túlságosan is korán magunktól ébredünk, mivel még nem sikerült megszokni az időkülönbséget. Délelőtt felkeressük chicagói partnerirodánkat, és átvesszük a Harley-Davidson motorjainkat, melyek társaink lesznek a hosszú, és feltétlenül izgalmas út során, a papírmunka intézése után indulhatunk is a várva várt túrára, délután egy kisebb bemelegítő távot motorozunk az első szálláshelyünkig.
Első látnivalónk egy óriás lesz, aki 1962 óta csábítja az utazókat egy finom hamburgerre, majd a következő megállónál pedig James Dean, Elvis és Marilyn Monroe vár bennünket egy üdítőre. A faluban megállunk a régi benzinkútnál, ahol 1932 és 1966 között lehetett tankolni és itt áll az a templom is, amelyhez a 66-os út alatt egy alagutat fúrtak, hogy a hívek gond nélkül átjuthassanak a forgalmas úton az istentiszteletre. Manapság viszont csak mi leszünk ott. A következő városkában elidőzünk egy remek kis 66-os múzeumban és a szomszédjában az autós múzeumban is. A kukoricaföldek között a régi úton találunk egy aszfaltrajzot a 66-os út térképével. Itt szembesülünk az út hosszával: tulajdonképpen még el sem indultunk...Ha minden jól megy, akkor ma egy mexikói étteremben vacsorázunk!
3. nap: 396 km / 184 mérföld, 2025 szeptember 15. hétfő
Még ma is korán reggel ébredünk. Álmosan kortyolgatjuk a reggeli amerikai kávét, és próbálunk néhány falatot magunkba erőltetni, mint otthon, munkába indulás előtt. Ma megismerkedünk a gófrisütés rejtelmeivel is, reggelire ez a legfinomabb opció ebben a hotelben.
Hamarosan elindulunk, most Giga Paul fogad minket egy termetes hot-doggal a kezében. A következő állomás a tipikus filmekben lévő amerikai kisváros, ahol az ember a gyermekeit szivesen felnevelné!
Hosszú és szép utakon robogunk tovább, rákanyarodunk egy nagyon eredeti 1926-ban épített útszakaszra is, ami téglából készült! Mielőtt megérkezünk a következő állomásunkra, ahol egy szellem a mai napig kísért a kocsmában. Ide kellene érnünk délután kettő óráig, ekkor bezárnak az éttermek.
Ebéd után egy másik idős benzinkút mellett is megállunk és következik a roncstelep, ami mögött ott a nyúl, aminek természetesen lovagolni lehet a hátán. Itt a nyúl mögött sírköveket fedezünk fel: X élt 2 évet, Y élt 3 évet: a bácsi kedvenc nyulai nyugszanak ott...
Átlépünk Missouri államba, St. Louis vár bennünket a Mississippi-folyó nyugati partján, ahol Amerika egyik legérdekesebb vidéke fogad minket. Déli irányból láthatjuk a világ jelenleg leghosszabb gyalogoshídját, ami egykor a 66-os út aktív közlekedési hidja volt, de régen eljárt felette az idő...
4. nap: 397 km / 247 mérföld, 2025 szeptember 16. kedd
Reggeli után fantasztikus kétsávos utakon motorozunk nyugat felé, csodáljuk az egyenlőre dús vegetációt, ami egyre inkább ritkul, az út vége felé pedig sivataggá válik.
Délután láthatjuk a világ egyik legnagyobb hintaszékét, is... A nap vége előtt megérkezünk a túra egyik legromantikusabb vidékére. Itt egy egész hegyen kellett keresztülvágni az utat, ami a 30-as években komoly technikai kihívást jelentett a mérnököknek. Szintén megfigyelhetjük az út szegélyezését: úgy gondolták, hogy a kifelé ívelő útszegély az úton tarthatja a járműveket. Hamar rájöttek a hibára, de már nem bontották vissza az út szélét.
Az 1870-es években a fakitermelők itt úsztatták le az árut, de a folyó homokpadja állandóan megakasztotta a szállítmányt, ezt is megnézzük, majd klassz kis BBQ étteremben ebédelünk.
5. nap: 325 km / 202 mérföld, 2025 szeptember 17. szerda
A hosszú néptelen utakon robogunk egy darabig, majd beugrunk Kevinhez, aki egy régi benzinkutat üzemeltet. Igen szép számú lomot gyűjtött össze garázsában régi autók, motorok, gépek formájában: örömmel mutatja meg a kincseit!
Átkelünk a múlt század 20-as éveiben készült hídon. A híd acélszerkezetét betonnal öntötték ki, a maga korában szenzáció számba ment, mára pedig ez az utolsó megmaradt példány az Egyesült Államokban. Mellette golyók lyuggatta STOP tábla (amit mindig kicserélnek majd a vademberek ismét szétlőnek).
A 66-os út csupán egy rövid része, 13 mérföld érinti Kansast, majd átlép Oklahomába. Ebben az államban található a 66-os út leghosszabb szakasza, szintén itt született a 66-os út megvalósítási ötlete is. A táj változatos: a dimbes-dombos vidéken haladó utat tölgy és szilfák szegélyzik.
Vidáman dübörgünk a vadnyugaton át tovább és tovább. Az 1830-as években ezt a területet használhatatlannak nyilvánították, és rezervátum formájában felosztották öt indián törzs között - Choctaw (ezen a nyelven "Oklahoma" vörös férfit jelent), Chickasaw, Semiole, Creek, Cherokee, ok mind útban voltak a "civilizáció" déli terjeszkedésnél.
Hamarosan megérkezünk egy olyan indián emlékműhöz, amit egy nyugdíjas bácsi 10 éven keresztül építgetett. Csodálatos utak következek: a kétsávos aszfalt lágyan követi a dombok gerinceit, ez a 66-os "hullámvasút". Érdekes látvány következik: bálna fürdik egy pici tóban, ez sem mindennapi látvány.
Fáradtan érkezünk egy nagyobbacska városba, ahol a szállodánk mellett egy igazi motoros kocsmában beszéljük meg a nap legszebb eseményeit.
6. nap: 350 km / 217 mérföld, 2025 szeptember 18. csütörtök
Szállodánkat elhagyva párhuzamosan motorozunk egy régi lezárt 1920-as években épített szakaszon az útra benőtt bokrok/fák lombjait kerülgetve haladunk nyugat felé.
A következő faluban beugrunk egy fészerbe, aminek félkör alakú a teteje. A tulajdonos úgy gondolta, hogy a tornádóövezetben jobb eséllyel megmaradhat egy ilyen épület - már 100 éve áll... Mellette ott a benzinkút, ahol rengeteg üdítőt árulnak, még sonkás ízűt is lehet kapni! A tornádók ezen a környéken tavasszal szoktak pusztítani, most csak a számunkra szokatlan melegtől kell tartanunk.
A következő város túlsó oldalon meglátogatunk egy Cowboy múzeumot, nagyon érdekes kiállítás. Nyugati irányban hamarosan elérjük a Póniló-hidat, ami arról kapta a nevét, hogy a hídpillérek pónilovakra hasonlítanak. A híd előtt vegyük elő a kamerát, érdekes lefilmezni, ahogy átmotorozunk rajta. Az út ezután ismét dimbes-dombossá változik, és a minősége sem a legjobb, de eddig még senki nem panaszkodott erre a 20 kilométeres szakaszra.
A nap záróakkordjaként meglátogatjuk az egyik legjobb 66-os múzeumot, ha sikerül időben a városba érkezni. Ha nem, akkor reggel nézzük meg, érdemes! Szállásunk a múzeum közelében lesz.
7. nap: 311 km / 193 mérföld, 2025 szeptember 19. péntek
A túra egyik legérdekesebb napja köszöntött ránk. Megérkeztünk Jockey Ewing földjére Texasba, bár csak elvétve lehet fúrótornyokat látni a texasi 66-os út mentén!
A nap első attrakciója a Nemzeti 66-os Múzeum, ez egy apró skanzen. Bemutatja az 1800-as évek életét a vadnyugaton. Kicsit tovább motorozva elérünk az élet-halál zónájába a 100. szélességi körhöz. A korabeli időkben a bankok nem adtak hitelt a tőlünk nyugatabbra található földek megvásárlásához, mert szerintük az már sivatag volt, és a farmokat biztos tönkremenés fenyegette, ugyan mi teremne meg a sivatagban? Ebben a faluban nem hagyhatjuk ki az apró vasboltot. A tulajok 1964-ben nyugdíjba vonultak. Bezárták az ajtót, azóta sem látta őket senki. Mindent vastagon lep a por... Aki szereti fényképezni a régi autóroncsokat (főleg 1930-1950 közötti időszak) az most kiélheti hajlamait a falu melletti kis telepen.
Ismét irány nyugat, ahol a legközelebbi városban nem csak ízletes ebéd vár bennünket, de itt van egy art deco épület is, amely építészeti stílusa nagy szenzációnak számított a 30-as években. Nemsokára érve egy vicces kiállítást látogatunk meg: több ezer fajta szögesdót egy helyen! Lehet olyan övet vásárolni, amiben beépített szögesdrót van... Pár sarokra található Texas első benzinkutja, mellette néhány ottfelejtett régi autóval.
A következő megállónál lefényképezzük az elferdült víztornyot, ez is elég érdekes látvány. Ennél már csak a gigantikus kereszt lehet itt érdekesebb, amelyet 19 emelet magasra építettek, már messziről látható.
Az este fénypontja lesz a híres-nevezetes texasi "Big Texan" steak-ház, ahol az igazán bátrak benevezhetnek az ingyenes és gigantikus kb. 2 kg-os steak, valamint saláta és italmenü elfogyasztásába. Hogy mi ebben az üzlet? Az egészet 60 perc alatt kell eltüntetni a tányérról, ha esetleg mégsem sikerül, akkor bizony ki kell fizetni a 72 dollár + adó árát. Eddig kb. 20 000 ember próbálta meg, átlagosan minden hatodiknak sikerül is! A legfiatalabb 11 éves volt, a legöregebb 72, de van, aki már több, mint 20 alkalommal jeleskedett...
8. nap: 485 km / 301 mérföld, 2025 szeptember 20. szombat
Indulás után 10 perccel meg is érkezünk a Cadillac-farmhoz Amarillo határában.
Fél óra múlva elérjük a 66-os út felét jelző táblát, a táv innen 1 139 mérföld keletre és nyugatra is! Finom a pitéjük, érdemes megkóstolni.
Harley-Davidson motorjainkat a commanche és tucumcari indiánok földjén vezetjük keresztül, szinte észre sem vesszük de már Új-Mexikó államban vagyunk és 60 perccel vissza is állítjuk az óráinkat, ez itt a "Mountain Time Zone". A határon egy majdnem szellemfalu van, a lakosok száma: 1
A következő városában elhaladunk az út egyik ikonikus motelje mellett, megnézzük a garázsban a klassz rajzokat és pár sarokra megállunk ebédelni, természetesen mexikói ebédet fogyasztunk egy tipikus mexikói étteremben, ez a legjobb a környéken, szivesen jövünk vissza bármikor.
Az államhatár túloldalán megállunk egy benzinkútnál, ahol a csoda belül található, de mi is ez? Legyen ennek a napnak a meglepetése!
Ma este már Santa Fé-ben hajtjuk álomra a fejünket.
9. nap: pihenőnap 2025 szeptember 21. vasárnap
Ha eddig eljutottunk, akkor megérdemeljük a pihenést. A napot el lehet tölteni sétálgatással, vásárlással, galéria látogatással, mosással vagy semmit-tevéssel a medence partján!
A kalandkedvelőknek ingyenes egész napos fakultatív kirándulást szervezünk (jó idő esetén).
10. nap: 283 km / 176 mérföld, 2025 szeptember 22. hétfő
Reggel délre fordulunk, mert most egy picit nem a 66-os úton haladunk, hogy megnézhessük a "Faterok motoron" című film egy forgatási helyszínét, pont olyan, mint a filmen! Közel van Los Alamos, ahol kis szerencsével ufókat is láthatunk! Nehéz itt olyan emberrel találkozni, aki ne tudna előállni egy ufó sztorival...A látnivalók után szuper utak várnak ránk. Picit hűvös lehet, mivel most 2700 méter magasan vagyunk.
Nagyobb városba érkezünk, ahol egy jellegzetes klasszikus amerikai 50-es évekbeli dinerben étkezünk. Ha időnk engedi, akkor vásárolgatunk a hangulatos óvárosban is. Ez az egyetlen város, ahol a 66-os út keresztezni önmagát a 66-os utat (az évek során több mellékágat építettek).
A mai este semmifalván alszunk, ahol hazai ízek várnak vacsorára, de ez is legyen meglepetés!
11. nap: 355 km / 221 mérföld, 2025 szeptember 23. kedd
Ebédünket egy olyan városban költjük el, ahol rengeteg western filmet forgattak a 30-as években, az étterembe hollywoodi sztárok is jártak, sőt Ronald Reagan is megfordult már itt - még színész korában.
Aki ékszert szeretne vásárolni, az a legjobb helyen jár. Ebben a városban főleg kövekkel kirakott ékszerekkel foglalkoznak, az árak talán itt a legolcsóbbak, sőt általában le lehet alkudni egy ékszer árát a felére is. A legnagyobb bolt a Richardson's, amit egyben zaciként is funkcionál. Aki lónyerget vásárolna, az szintén ne menjen tovább!
Hamarosan meglátogatjuk egy nemzeti parkot, ahol 200 millió éves megkövesedett fákat hozott felszínre az erózió. Átmotorozni csak 45 percig tart (csodálatos utak), de mivel bárhol meg lehet állni bámészkodni mi tovább maradunk a holdbéli tájon. A legszebb látnivalók a park túloldalán találhatók, mint pl. a Kristályerdő, vagy a Szivárványerdő, itt egészen nagy kristályszerkezetű törzseket is láthatunk.
Estére érkezünk meg a faluba, ahol indián wigwamban töltjük az éjszakát! Ismét egy steak-ház vár bennünket vacsorára.
12. nap: 171 km / 106 mérföld, 2025 szeptember 24. szerda
Ma egy picit lazábbra vesszük az indulást (picit rövidebb a napi ETAP), az első megállónk egy fura szuvenírboltban lesz, ami előtt egy óriás nyúl figyel a vendégekre. A nyúlnak itt is lovagolni-nyulagolni lehet a hátán... A nyúl mögötti boltban a legolcsóbbak az ajándéktárgyak az egész út során, még régi rendszámtáblákat is lehet vásárolni.
Az úton ennél a lehajtónál semmi más nincs, csak ez a kis bolt a "nyúl" utcában. Érdekessége, hogy a tulajdonos volt egykor az autópálya építésénél a döntéshozó abban a kérdésben, hogy hol épüljenek meg a lehajtók...
A következő városkában megállunk egy percre azon a sarkon, ahol az Eagles 1972-ben megírta a "Take it easy" slágert!
Elmotorozunk a "Kráterhez", ez az úgynevezett Meteor Kráter! 50 000 évvel ezelőtt egy gigantikus lyukat fúrt ide a becsapódó meteor, majd lesétálunk egy kanyonba, ahol sziklába vájt indián lakásokat láthatunk.
13. nap: 259 km / 161 mérföld, 2025 szeptember 25. csütörtök
Kicsit nyomjuk a gázt a hűvös reggelen a nagy fenyőerdőben és meg sem állunk a Grand Kanyonig. Csodálatos látvány tárul elénk. Az érdeklődők repülhetnek egy helikopteres kört a kanyon felett, garantáltan tátva marad mindenki szája az elénk táruló panorámától (ez a program időjárás függő!)
A csodálkozás után egy újabb csodálkozás következik: megnézzük a Grand Kanyon c. IMAX filmet (minden idők legnézettebb óriásformátumú IMAX filmje), a film kb. 45 perces és nagyon-nagyon széles vásznú...
Ez a nap csak a Grand Kanyonról szól, a déli perem mellett motorozunk lassan végig, majd délre fordulunk és egy falucskában szállunk meg, ami szintén egy klassz hely szuvenírboltokkal, kávézókkal, éttermekkel és neon fénnyel gazdagon ellátva.
14. nap: 311 km / 194 mérföld, 2025 szeptember 26. péntek
A mai napon klasszikus 66-os régi utakon motorozunk, hiba lenne felmenni a pályára.
Az út ezen szakasza évekig le volt zárva, de most ismét megnyitották, a poros benzinkúton iszunk egy üdítőt és motorozunk tovább a sivatagban.
A következő városban befalatozunk egy dinerben, majd észak felé vesszük az irányt: Kalifornia vár a sivatagon keresztül!
15. nap: 354 km / 215 mérföld, 2025 szeptember 27. szombat
Ma viszonylag sokat vezetünk egyenes utakon (amikor az ember a 66-os útról hall, akkor sokszor az egyenes és eseménytelen utak jutnak eszébe, pedig szó sincs erről!), a sivatag minden oldalról átölel, most nyugodtan bekapcsolhatjuk a zenéinket, időnk bőven lesz hallgatni a motoros dallamokat. A sivatagban is laknak emberek, mivel találunk néha postaládákat... A senkiföldjén elfogyasztunk egy átlagosan pocsék ételt, a környéken nincs más...
Délután az utolsó megálló az üvegfarm. A néhai tulajdonos időt nem kímélve teleüvegezte a kertjét...Viszünk mi is egy unicumos üveget (gondolom ekkorra már üres lesz) a kollekció számára.
16. nap: 183 km / 114 mérföld, 2025 szeptember 28. vasárnap
Lassan beérkezünk a metropolisz Los Angelesbe, és az út végén megpillantjuk a Santa Monica mólót a jellegzetes körhintájával, ott, ahol az összes amerikai filmben a legszebb lányok görkoriznak. Aki szereti a rákot az velünk ebédelhet a Forrest Gump által aposztrofált "Bubba Gump Shrimp Co" étteremben az óceán felette mólón.
Délután 3-ig kell leadni a motorjainkat, ennek megfelelően gazdálkodunk az idővel is. Már az esti géppel is indulunk haza, de ez az éjszaka még benne van a túra árában
Talán fáj egy kicsit az elválás, de teljesült egy álom, mámoros érzés visszagondolni a végigdübörgött mintegy 4 300 kilométeres útra megannyi élményével együtt!
17. nap: Los Angeles, 2025 szeptember 29. hétfő
Hazautazás
18. nap: Budapest, 2025 szeptember 30. kedd
Hazaérkezés (az időeltolódás miatt).
Ennek az útnak létezik egy rövidebb egyéni indulásos autós verziója is.
Választható motorok
ülésmagasság: 69.1 cm
Grand Touring kategória
specifikáció: hamarosan...
Street Touring kategóra
ülésmagasság: 71.5 cm
specifikáció: hamarosan...
*Trike (háromkerekű) általában nem bérelhető, mivel nagyon kevés van belőle a bérlő cégnél. Ha bérelhető, akkor az ára kb.plusz $1,500 a drágább visszaszállítási díj miatt.
Árak
- 1 motor, 1 motoros saját szobában: $11,500 (roadside asszisztencia biztosítással)
- 1 motor, 1 motoros + 1 utas saját szobában: $5,635 per fő (roadside asszisztencia biztosítással)
- 2 motor, 2 motoros 1 szobában: $9,200 per fő (roadside asszisztencia biztosítással)
- Előleg: $1,500 per motorkerékpár, utalással fizetendő, lemondás esetén az előleg nem visszatéríthető, de felhasználható a következő évben
Csomagszállító autó: 7 személyes személyautó, tréler nincs, de kötünk roadside asszitenciát
Az ár tartalmazza 16 éjszaka szállást jó minőségű hotelben és motelben, motorbérlést, nemzeti park - múzeum - programbelépőket, üzemanyagot, 2 vacsorát, legtöbb helyen reggelit, motor visszaszállítási díjat, transzfereket, magyar túravezetést
Az ár nem tartalmazza a nemzetközi repülőjegyet (kb. 220-250 000 Ft illetékkel), biztosításokat (motor - $29 vagy $39 naponta önrésztől függően, baleset-biztosítás), helikopteres repülést a Grand Canyon felett $289 per fő.
Kérhető garantált motormodell foglalás is. Elvileg azt kapjuk, amit kérünk, de néha előfordul, hogy nem tudják a kért modellt leszállítani, pld előző bérlő késése miatt. A szolgáltató köteles kategórián belül hasonló motort adni, de a modell biztosítással a kért modellt kapjuk meg, ennek szolgálatásnak az ára $295.
További hotelszobák a túra elött vagy után: a túra ára 1 éjszaka Chicago és Los Angeles szállást tartalamaz, de kérhető további szállás is a következők szerint (Chicagóban javasolt 2-3 éjszaka, klassz város, sok látnivaló és a repülés is fárasztó).
- La Quinta Inn & Suites by Wyndham Chicago Downtown
- 1 S Franklin St, Chicago, IL 60606
- +1 (312) 558-1020
- Az ESTA kérelemben is ezt a szállást adjuk meg!
Az ESTA-ban ehhez a kérdéshez: "U.S. point of contact information / USA kapcsolattartó információi" kérdéshez a következő választ adjuk:
- Panam Holidays INC
- 3104 E Camelback Rd., PMB #2100
- Phoenix, AZ 85016
- +1 (602) 354-9292
Az ESTA-ban ehhez a kérdéshez: "Cím az Egyesült Államokban" kérdéshez a következő választ adjuk:
- 1 S Franklin St, Chicago, ILLNOIS
- Sonesta Los Angeles Airport LAX
- 5985 W Century Blvd, Los Angeles, CA 90045
- +1 (310) 642-7500
Létszám: 2-5 motor
-
A túrán korlátozott számban részt lehet venni autóbérléssel is az alábbi árak változhatnak, mivel az autóbérlés ára is néha változik.
- 'Full size' méretű autóval, Nissan Altima v hasonló $7,748-tól 1 vagy 2 fő részére + repjegy + baleset-biztosítás
- 'SUV' méretű autóval, Jeep Grand Cherokee v hasonló $7,898-tól 1 vagy 2 fő részére + repjegy + baleset-biztosítás
- 'kabrió' méretű autóval, Ford Mustang v hasonló $8,423-tól 1 vagy 2 fő részére + repjegy + baleset-biztosítás
Route 66-os túra angol túravezetéssel
Lehetőség van partnercégünknél angol, német, olasz, francia, spanyol túravezetővel vezetett túrán részt venni. Ezek az utak 2 nappal rövidebbek és a szezonban többször indulnak:
Árak külföldi túravezetéssel (angol, német, olasz, francia, spanyol - az ár a változik a dátumtól függően):
- 1 motor, 1 motoros saját szobában: $8,300-tól
- 1 motor, 1 motoros 1 utas saját szobában: $4,950-től per fő
- 2 motor, 2 motoros 1 szobában: $6,700-tól per fő
- Az ár tartalmazza 14 éjszaka szállást ***+ hotelben, motorbérlést (bármelyik modell, az ár ugyanaz), nemzeti park belépőket, üzemanyagot, 2 vacsorát, összes reggelit, motor visszaszállítási díjat, helikopteres repülést a Grand Canyon felett, transzfereket a hotel és motor leadó-felvevő hely között, angol túravezetést, motoros kabátot (a tied lesz!)
- Az ár nem tartalmazza a repülőjegyet, az esetleges és opcionális múzeumbelépőket, opcionális biztosításokat, kauciót ($100 - $5,000, a választott biztosítás típusától függ).
- Előleg: $1,000 per motorkerékpár, utalással fizetendő
Itiner az angol túrán:
1.nap: Chicago, IL
2.nap: Springfield, IL
3.nap: St. Louis, MO
4.nap: Joplin, MO
5.nap: Oklahoma City, OK
7.nap: Amarillo, TX
8.nap: Santa Fe, NM
9.nap: Santa Fe, NM
10.nap: Gallup, NM
11.nap: Grand Canyon, AZ
12.nap: Laughlin, NV
13.nap: Las Vegas, NV
14.nap: Victorville, CA
15.nap: Los Angeles, CA
Route 66-os motoros túra egyéni indulással május - október között, 15 nap / 14 éjszakás út
- 1 motor, 1 motoros saját szobában: $6,140-tól
- 1 motor, 1 motoros 1 utas saját szobában: $3,245-től per fő
- 2 motor, 2 motoros 1 szobában: $4,790-től per fő
- Az ár tartalmazza 14 éjszaka szállást ***+ hotelben, motorbérlést (bármelyik modell, az ár ugyanaz), navigációs appot, bukósisakot, legtöbb helyen reggelit, motor visszaszállítási díjat Az ár nem tartalmazza az esetleges és opcionális múzeumbelépőket, opcionális biztosításokat, kauciót, üzemanyagot.
- Előleg: $1,500 per motorkerékpár, utalással fizetendő
Az ár egyik csomagban sem tartalmazza a repülőjegyeket, személyi biztosításokat, egyéb étkezéseket.
Lemondás
- 45 napon felüli lemondás esetén: az előleg nem visszatérítendő, de felhasználható a következő évben
- 44-32 napon belül 50% nem visszatérítendő, a másik 50% felhasználható a következő évben
- 31 vagy kevesebb napon belül semmi sem visszatérítendő, biztosítás NEM visszatéríthető
Egyéb tudnivalók
Időjárás: Minden percek alatt változhat, egyik pillanatban süt a nap, a másikban esik az eső - különösen a Középnyugaton. Esőruha legyen mindig a motorban! Előfordulhat, hogy reggel 10 fok alatt indulunk el, délutánra pedig 40 fok felett lesz a hőmérséklet (Kalifornia).
Defekt: ha van asszisztencia biztosításunk akkor bérlő cég küld szállítójárművet, amivel a legközelebbi szervizbe elviszik a motort. A VIP ZERO biztosítás fedezi a szállítás költségét $100-ig, valamint a javítás és gumicsere költségét.
Az útra tapasztalt motorosok jelentkezését várjuk!
Célszerű minél előbb jelentkezni, mivel a bérlő cégnél gyorsan fogynak a motorok.
Motoros felszerelés és ruházat: A bőrnadrág meleg lehet, ha viszont van alatta egy izolációs réteg, akkor tökéletes. Kabát szintén fontos, vesevédő jól jöhet a hidegebb órákban. Mivel éttermekbe és szebb helyekre is megyünk, így mindenki hozzon magával ilyen alkalmakra való ruhát is. A csizma nem is kérdés: véd a hideg és meleg ellen, nem fáj a felpattanó kavics, az ördögszekerek (tüskés növény, a szél fújja őket a sivatagban) sem okozhatnak meglepetést.
Nap: védekezés a leégés ellen rendkívül fontos. Célszerű hosszú ujjú ingben vezetni, vagy rendszeresen kenegetni magunkat, a napsugárzás erős, a fül könnyen leég, az orr mindig...Az ajakápoló is szükséges, a meleg szélben pillanatok alatt kicserepesedik az ember szája.
Bukósisak: Sisakot a bérlő cég tud biztosítani, vagy az indulásnál is lehet vásárolni, esetleg otthonról elhozni a jól bevált kedvencet. Fontos, hogy esőben is tudjunk motorozni, ezért a teljesen nyitott sisak mindig célszerű. A bukósisak viselete kötelező.
Napi indulások: általában 8 órakor indulunk a napi túrára a napi programtól függően.
Belépők: Az út során a múzeum, nemzeti park, egyéb programok a magyar túrán az árban szerepelnek, kivéve a helikopteres repülés és az esetleges Chicago fak. programok.
Ki bérelhet motort?
- legalább 21 éves korhatár
- érvényes nagymotor jogosítvány
- legalább egyéves nagymotor vezetési gyakorlat
- hitelkártya a sofőr nevén, a kártyát autorizálják (ellenőrzik) a motor felvételnél.
Biztosítások
Motor törésbiztosítás (az egyik kötelező):
- LDW ZERO: $39 per nap, törés önrész: $0, letét: $100, lopás önrész: $1,000, defekt benne van
- LDW: $29 per nap, törés önrész: $2,500, letét: $2,000, lopás önrész: $5,000, defekt nincs benne
Motor extra felelősségbiztosítás (opcionális):
- SLI: $29 per nap: ha másnak balesetet és kárt okozunk, akkor biztosítva vagyunk $300,000 összeghatárig
Szállás: középkategóriás szállások, egy szobában max. 4 fő lakhat (eben az esetben osztozni kell 2 db nagy ágyon)! A legtöbb helyen biztosítanak reggelit.
Állatok: fokozottan kell figyelnünk, találkozhatunk kígyókkal, rengeteg amardillóval (övesállat - hasonló a tatuhoz), prérifarkassal, őzekkel, kutyákkal. Ezek főleg sötétedéskor jelentenek veszélyt - amikor mi már vélhetőleg az úszómedence mellett frissülünk, de sohasem lehet tudni...
Fontosabb közlekedési szabályok: Stoptáblás kereszteződésben az indul el, aki előbb odaér, a jobbkéz-szabály ismeretlen. Egyszerre max. 4 motoros mehet át a kereszteződésen. Piros lámpánál lehet jobbra fordulni, ha nincs keresztező forgalom, vagy nem tiltja a tábla. Iskolabusz megállása esetén mi is megállunk, bármelyik irányból közelítjük meg.
Sebesség: Az itthoni állapotokhoz képest lassú, nem megyünk gyorsabban 70 mérföldnél (kb.110 km/h) főutakon sem.
Költőpénz: legalább napi $40-50 számoljunk utasonként, ez legyen a kártyán, de KP-t is hozzuk magunkkal. A bankkártyát szinte mindenhol elfogadják, de sehol ne veszítsük szem elől.
Utasbiztosítás (opcionális):
- Baleset-betegség-poggyászbiztosítás, asszisztencia szolgáltatás: itthon érdemes megkötni, pld. https://www.biztositas.hu/utasbiztositas
Útlemondási / sztornó biztosítás (opcionális):
- Ha meghiúsul az utazás nem veszíted el a befizetett pénzt. Itthon érdemes megkötni, pld. Mondial
Repjegyek: Budapest - Chicago, Los Angeles - Budapest kb. 250 000 Ft turista osztályon és kb. 1 000 000 Ft business osztályon.
Belépési engedély: egy ESTA kérvényt kell kitölteni online, magyarul. Ennek az ára $21 és egyszeri 1 hónap tartózkodásra érvényes a belépéstől számítva. Itt a link.
Útlevél: Érvényesnek kell lennie az elutazás után még 6 hónapig.
Utazás: egyénileg.
Előleg befizetése nélkül foglalás nem történik.
-
Az autóbérlés tartalmazza:
- biztosítás (törés, felelősség, roadside)
- korlátlan km használat
- üzemanyag: full to full
- reptéri felvétel, szálloda-reptér transzferek
-
Az autóbérlés nem tartalmazza:
- visszaszállítási díj, ami kb. $130 - $750 (autótípus, időszak és cégfüggő), Chicagóban fizetendő a bérlő cégnek hitelkártyával
- üzemanyag
- kaució: $100-$400, ezt a végén a bérlő visszakapja
-
Az autó foglalásához ezek az adatok kellenek:
- Sofőr útlevél szerinti neve
- Életkor
- Lakcím (ez majd a számlához is kell)
- Telefonszám
- Sofőr állampolgársága
Az autó bérléshez legalább 25 éves korhatár szükséges és természetesen az érvényes jogosítványt sem szabad otthon hagyni. Az autó/motor felvételéhez a vezető nevére szóló hitelkártya szükséges.
A bérelt gépjárműre (autóra vagy motorra) nem tudunk felelősséget vállalni. Az utas a bérlő céggel köt szerződést (Hertz, Budget, Avis, Alamo stb.). A bérleti szerződést a bérléskor írja alá, végszámlát a leadásnál kap. A gépjármű bérleti díja a részvételi díj része, de a visszaszállítási díjat a sofőr fizeti a felvétel helyén (ha van ilyen díj). A bérelhető gépjárműpark új, a járműveket állandón frissítik, műszaki probléma sohasem volt!
Az ár egyik csomagban sem tartalmazza a repülőjegyeket, személyi biztosításokat, egyéb étkezéseket.
További További lehetőségeket is meg tudunk szervezni, pld San Francisco - Los Angeles - Las Vegas - New York autóval vagy motorral, írj vagy hívj: +36 30 9 505 355